Detta gör mig så Piss off!

Postat den: 2012-08-22 @ 22:06:55 | vardag | Kommentarer (2)

Smala och tjocka. Det är det jag sk prata om nu, något vissa kan tycka är lite känsligt. Okej jag börjar såhär, om jag skulle gå fram till en person och säga att hen är så tjock så skulle säkert den personen ge mig minst en örfil och ringa släkten, 112, vänner, i princip ALLA och den personen skulle säkert vara däppig kanske inte gå till skolan osv. Men en sak som måååååånga inte tänker på! Vi smala då? Om Någon skulle gå fram till mig att säga att jag är sååå smal, då är ju det tydligen inte så farligt eftersom man nu förtiden ska väga 20 kg eller något????? Detta blir jag så j*vla Piss off på! :@ som om fet betyder så hiiimlans mycket mer än smal! Varför?

Jag har haft problem med min vikt halva livet och det är jobbigt kan jag lova er, det är inte för mig att bara äta tex 3 köttbullar till varje dag för att jag ska gå upp i vikt, så är det inte! Jag kämpar och kämpats och kommer jag någon vart? Knappast!

Och nu ett annat exempel, om någon skulle kalla någon som har lite hull att den har fetma. Då skulle ju värden gå under för den personen, men om någon kallar mig att jag har anorexia då ska de inte vara något fel?
Det är lixom att tjock är ett mycket starkare ord än smal? Varför?

Tänk efter det är inte alltid så lätt för dom som är smala heller!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag är också ganska smal och folk säger att jag ska äta mer. Fast jag kan ju inte tvinga i mig mat som jag inte gillar för jag gillar typ inte något. Är lite kräsen av mig ;) Men jag äter mycket godis och sådant men går inte upp i vikt. Och så tycker alla andra att dom är tjocka bara för att dom jämför sig med lilla mig. Ganska jobbigt ;)

2012-08-23 @ 19:39:25
URL: http://poonnytjeejerna.blogg.se
Postat av: Ebba

Bra skrivet,håller med dig!Det är inte bara en komplimang när folk säger att någon är såååå smal.

2012-08-26 @ 10:05:17
URL: http://sunshineponys.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Tillbaka till startsidan